Blondinjävel

Förutom kameraarmar, så ogillar jag brunetter skarpt.
Men bara för att de är så gränslöst snygga. Och naturliga.
Liksom, vilken jävel är naturligt blond?
Lund, du är formellt utfryst från detta inlägg. Du är onaturlig med ditt naturligt ljusa svall. Jag är inte alls avundsjuk..
Detta eviga slitande på håret, och utväxter som ständigt måste färgas om och om igen. Och eftersom jag färgar håret hemma, så blir det en gult-är-fult-färg som jag sen måste slinga efter färgningen för att det ska bli någorlunda bra.
Även om jag skulle vilja färga håret i en annan färg nu, så skulle jag inte orka göra det eftersom jag säkerligen vill ha det blont sen igen. Och det är så fasligt drygt att få det ljust igen. Till en icke gult-är-fult-färg.
Gul är ändock blondinens fasa.
Men det här har jag ju redan skrivit om, så det vore kanske ett tråkigt ämne att bygga vidare på.

Hur som haver, jag var till IKEA i söndags. Meningen var att jag skulle komma därifrån med lite nya möbler under armen. Men då jag kände stor saknad för möblemang som passade mitt tycke, vankade jag ut därifrån med två brädor istället. Jag får helt enkelt göra egna möbler för att få det jag vill ha.

Jag har fått kritik för den smått negativa touchen som jag har i mina inlägg. Så för att åtgärda det tänker jag nu berätta att jag är en smått mycket lycklig människa.
För övrigt finner jag mycket större nöje i att skriva om så kallade negativa saker, eftersom det är roligare att läsa också. Tycker jag alltså.. Lite konstigt och dumt kanske. Men det är ju saker som verkligen stör mig, som jag är extra villig att skriva om. Men som sagt, jag är rätt så glad egentligen.

Vad jag funderar på nuförtiden, är om jag någonsin kommer att snickra ihop min mästerverks-möbel. Annars så har jag ju i alla fall färgat håret idag. Det blev inte lika gult som det brukar. Det blev nog mer åt det röda hållet den här gången. Om nu det är så mycket bättre? Efter mitt eget tycke, så svarar jag ja på den frågan.

Undrar vad jag ska klaga på i nästa inlägg..

Kommentarer
Postat av: Lundipundi

Jag känner mig utfryst. Jag känner mig utsatt för blondindiskriminering.

2007-10-31 @ 08:03:54
Postat av: Jocke

IKEA ska jag till imorgon. Da ska jag kopa knackebrod och lngonsylt. Det ar ackligt, men svenskt. Lite som jag sjalv.

2007-11-04 @ 01:06:06
Postat av: Sofia

Oj ja, det har du förbaskat rätt i ditt äckel.

(Lund, jag ignorerar din kommentar eftersom du är utfryst.)

2007-11-04 @ 15:40:15
Postat av: Lundipundi

Jag såg en konstig amerikansk serie en gång där "svenska maffian" kom från framtiden och jagade en gubbe. De hängde på IKEA. Passa dig för dem när du går genom lingonsyltslandet, min vän.

(Sofia, jag gillar att vara ignorerad.)

2007-11-05 @ 08:18:47
Postat av: Lundipundi

Förresten så borde inte jag vara utfryst längre. Jag är inte längre onaturligt naturligt blond. Jag är numera onaturligt mörkare blond.

2007-11-05 @ 15:13:47
Postat av: Sofia

Okej då Lundi, du får vara med och leka igen.

2007-11-05 @ 16:20:55
Postat av: Lundipundi

Tack så mycket. Det gör ont att ertjänna men jag grät faktiskt en tår eller två efter utfrysningen. Men nu känns det bra igen.

2007-11-05 @ 16:56:36
Postat av: Sofia

Men stackars lilla Lundipundi, jag ska aldrig frysa ut dig nå mer.

2007-11-05 @ 19:15:53
Postat av: Lundipundi

Bra, för det var ett trauma. Det var det verkligen.

2007-11-06 @ 08:05:33
Postat av: Mani

Lucky me for being Brunett ;)

Men ibland önskar jag lite blonda hårstrån, det sägs ju att blondiner har roligare (?)

Postat av: Anonym

fett weird u e! Jag äälskar att vara blond!!<3

2009-04-20 @ 21:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback