Fantasililiolös

En bra början på färden mot den makalöst förnämligt bra fantasin, skulle kunna vara att bli lite allmänbildad. Lite nyhetsuppdaterad. Ett enkelt sätt vore att t ex börja läsa tidningen. Men Ljusan är numera pyntad med hunddräggel, eftersom hunden inte bara är fisförnämt fisig, utan han bär in tidningen på morgonen också. Kan vara bra ibland. Den är ju så tung liksom.. Seriesidan är förstås sällan nerkletad, så den går ju an. Men även om Hälge har mycket att lära ut, så tror jag inte att det hjälper mig i mitt bloggande. Ett annat sätt, och dessutom mindre krävande, skulle vara att titta på Nyheterna. Men, jag finner ej det särskilt roande. Så jag skiter helt enkelt i det. Jag tar en titt ibland på aftonbladet.se. Men det blir typ: Oj ett plan har störtat och hela jordens befolkning kan utrotas, nej men titta en apa med två huvuden! Allt handlar om prioritering.
Men det här med nyheter som inte handlar om mig själv, är nog ingenting för mig och min blogg. Så jag lägger ner det med en gång. Waste of time, som en engelsktalande filur skulle säga.

På tal om nå helt annat, så har jag haft funderingar på att hänga med i vinterns mörker och bli brunett. Men jag kom på, jag är faktiskt inte en sån som hänger med särskilt bra. Dessutom fick jag en uppenberelse igår. Jag såg mig själv med bara den förfäriska utväxten jag har och tänkte, sådär skulle jag se ut i min riktiga hårfärg. Alla planer för mörkläggning lades ner. Jag fortsätter döda mitt hår med mina blekningar och får helt enkelt stå ut med broders eviga anklagelser om blondinjävel. Att brunetter i själva verket är gräsligt mycket snyggare, håller vi tyst om. Men vi ljushuvuden måste ju få lite utmaning vi med. Man ska inte alltid göra det så lätt för sig. Istället för att skaffa mörkare hår, så gör jag nu ett försök med att skaffa mörkare hud. Det blir fasligt dyrt, eftersom min kropp verkar satsa på matchning med den kommande snön istället. Men jag jobbar på det. Snart kanske jag inte ser sjuk ut längre. För att vara lika blek som håret känns otroligt dumt. Och en aning fult skulle jag tro.

Imorgon blir ny inspirationskälla till kommande inlägg. Fartfylld kväll med rätt spännande moment som lurar.. Det blir tämligen intressant att se hur det slutar. Och börjar.

Slutligen en liten hälsning till Johanna igen.
Hej Johanna!
BalongJohanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Damien Rice & 9 crimes inspirerad bild:P

2007-10-19 @ 22:52:29
Postat av: Sofia

Haha, ja lite kanske.

2007-10-19 @ 23:38:14
Postat av: Anonym

Får väl hoppas att du inte fortsätter på storyn för då "spricker" hon ju:P

2007-10-20 @ 00:51:22
Postat av: Sofia

Spricka kommer hon aldrig göra. Och vågar du inte skriva ditt namn heller, din fegis?

2007-10-20 @ 09:55:35
Postat av: Anonym

Jag bär inget namn. jag är vad jag vill, vem jag vill, hur jag vill, när jag vill.

2007-10-20 @ 17:19:28
Postat av: Sofia

Oj, vilken fantastisk egenskap.

2007-10-21 @ 13:16:38
Postat av: Anonym

vi syns men hörs inte,
jag hörs men ses gör vi inte

2007-10-21 @ 17:15:43
Postat av: Sofia

Ja så kan man ju också se på saken.

2007-10-21 @ 18:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback