What´s the magic number?

Som den moderna människa jag är, så erhåller jag en prima mobiltelefon, innehållande en alldeles abnorm kalender. Den fungerar för mig ungefär som en dagbok, för att när minnet sviker - påminna mig om de saker jag gjort. Där står blant annat hur många gånger jag har klippt mig i år och hur många gånger jag har festat. Jag tror att jag har fört in varenda Trananbesök ända sedan telefonen blev en del i mina ägor. I brist på annat blev jag sittandes att räkna alla alkoholiserade fester för detta år. Dvs nykterhetsgångerna är inte medräknat. T ex 'bakis-sjösjuke-fruktansvärt nykter-kvällen' alias 'andra kvällen på studentkryssningen', finns inte med i räkningen. Inte heller då alkohol druckits t ex i samband med mat och utan någon som helst närhet av fest. Däremot är brännbollen dagen innan studenten medräknat. Det här är bara allmänt svammel för att fylla ut några annars tomma rader.
När räknandet är över finns där en makalöst smaklös summa kvarstående. Svaret är femton (15 för de som har svårt för det här med bokstäver). Det är fruktansvärt lite om man jämför med vissa alkoholiserade kamrater. Hade jag varit allmänbildad, eller bara gjort något så enkelt som att låta bli att bara sitta hemma om dagarna, så hade jag troligen haft ett hum om vilken vecka det är nu. Men nu har jag ingen aning. Men som de flesta känner till, så går det 52 veckor på ett år. (Pinsamt om jag hade haft fel nu.) Och nu är det oktober. Så om vi tar 52-8 så blir det.. 44. Så för enkelhetens skull säger vi att det nu är vecka 44. Jag skulle självklart kunna kolla upp det här mycket snabbt på internet. Men detta skrivs inte från början i datorn, utan för hand när kvällen är gammal och rastlösheten är slående. Skitsamma. 44. Avrundat blir det väl runt 40-50 gånger för de alkoholiserade småfolket i min bekantskapskrets. Vissa mindre, kan man ju hoppas. Jag hör till de mycket mindre.
Nästa gång jag köper en telefon ska det stå veckonumrena i kalendern. Annars är det ju värdelöst. Jag är dock skarpt förälskad i min kära gamla telefon. När den var ny, marknadsfördes den för sin snygghet. För att den var så läcker. För mig är den fortfarande het. Jag får lära mig att hålla reda på veckorna på annat vis. Kanske genom att skaffa en riktig.. analog kalender? En sån borde man faktiskt få gratis någonstans. Gratis är bra. Jag gillar när det är bra.



Nu när det är inskrivet och klart, kan jag informera om att det nu är vecka 41. Jag glömde räkna med alla veckor i oktober.. (Men jag har ju alltid legat några steg före så.) Hade det varit vecka 44 så tror jag dessutom att det skulle varit höstlov. Vilket förstås inte jag rörs av, men jag hade onekligen märkt av det..

Kommentarer
Postat av: Lundipundi

Fan! Jag hade tänkt rätta dig så där riktigt brutalt på veckogrejen, men då går du och rättar dig själv. Lågt gjort tycker jag! Ta ifrån mig det nöjet bara så där. Pinsamt också med 15 gånger Sofia..pinsamt!

2007-10-12 @ 08:52:04
Postat av: Sofia

Jag är pinsamhetens mästare, så det är lugnt!

2007-10-12 @ 10:18:36
Postat av: Lundipundi

Jo, det stämmer ju i och för sig, men ändå..pinsamt!

2007-10-12 @ 14:14:31
Postat av: Sofia

Men jaa!

2007-10-12 @ 23:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback