I smelled the carrot, baby!

Packning pågår i 2km/h. Nej, nu ljög jag igen. Det går nog inte riktigt så fort.
Hur som haver så ska jag ta det stackars tåget ikväll, färdriktning mot Puppsala. Fast på biljetten står det Stockholm. Det vara samma pris till Stockholm och Puppstaden, så jag ska snylta tåget och hoppa av typ asmånga mil för tidigt! Det är sånt jag roar mig med. Allt har förstås en logisk förklaring. Men skulle jag tala om den så kan jag lika gärna gå ut med ett pressmeddelande om att tomten inte finns och att spöket Laban inte existerar. Lund skulle gå i bitar.. Ibland måste man visa lite medkänsla för folk.
I Puppsala ska jag bo i ett numera liknande kollektiv. Hur ska jag klara av att ha så mycket folk omkring mig? Förhoppningsvis bra. Jag är ju inte så vek, trots allt.
Om fem timmar lämnar jag Bollnäs! Lyckligtvis så återkommer jag till buschen igen på söndag. Eller någon annan sådan där kallad veckodag. Som det ser ut nu så kommer jag att åka med en tom väska. Det där med att packa är inte riktigt min starka sida. Eller jo, jag har packat ner en annan väska i väskan. Kan ju vara bra att ha liksom. Mitt busskort måste få plats det med. Då måste man ha en väska. Men inte resväskan, såklart. Busskortet som jag för övrigt höll på och leta mig sönder på. Det var borta. Sen hittade jag det tillslut i en annan väska. Som från början låg i väskan som jag nu lagt ner en annan väska i. Nu ligger busskortet på sängen. Det ska det inte göra sen. Då ska det ligga i väskan. Eller i jackan. Jackan bli nog bättre eftersom väskan ligger nerpackad. Eller, så packar jag ner jackan i väskan. Det är ju jättejobbigt med jacka på tåget. Fast ganska bra sen när man ska av tåget. Jag tror jag bestämmer det sen. Nu ska jag gå och väga en resväska. Inte min dock. För jag har ingen, och behöver ingen. Det finns nämligen en till landsflykting som behöver någonting att packa i. Hon heter Johanna. Hon ska inte åka lika långt bort som till Australien. Utan bara till Irland. Sak samma.

Kommentarer
Postat av: Lundipundi

Du ser så bra det blev med moroten. Spännande med dig i ett kollektiv förresten. Vet inte varför men det är det.

2007-09-11 @ 15:53:50
Postat av: Sofia

Jo, men du vet.. jag är rätt spännande ändå när man kommer till kritan.

2007-09-11 @ 16:07:28
Postat av: Dagh

Wooho! Jag ar i Australien. Forsok ta det lite lugnt hemma nu da. Lev garna nar jag kommer hem. Det vore kul. Da ska vi gifta oss!

2007-09-12 @ 06:49:03
Postat av: Sofia

Haha! Det ser jag fram emot!

2007-09-12 @ 18:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback