Jag lovar, katten mår bra.

Jag, Sofia Larsson, är en snäll människa. När lilla kissekatten mjauar ute, så är såklart jag godhjärtad nog att öppna dörren. Först tittade jag ut genom fönstret och öppnade dörren lite försiktigt för att se till att hon var ensam. Dvs råttlös. Så jag öppnade dörren och hon fick springa in. Men när det är mörkt och man är närsynt så ska man tydligen passa sig. Likförbannat hängde där en råttfan i hennes gap. Det dumma med katter, är att när man föser bort dem, så tar de inte råttan med sig. Nej, den får glatt ligga kvar där på golvet. En annan dum sak med katter, är att hur mycket man sparkar, skriker, slår och slänger ut kattfan, så springer den ändå in igen. Liksom, bli rädd för böveln! Lilla söta kissekatten travar bort till sin lilla råtta och bär med den till ett hörn där den gladeligen skulle få äta upp den ifred. Men nej, ack nej, några slag med sopkvasten senare är katten fortfarande kvar. Men råttfan ligger slutligen i skyffeln och slängs ut på gräsmattan. Katten likaså. Råttan var förresten ganska stor. Katten var svanslös. Eller, är. Dock ej min förtjänst..

Kommentarer
Postat av: Lundipundi

Katter är onda djur. Våran katt (eller den min familj har Ack"fuck"tjära) drog in en livs levande orm och lade den på min systers fot. Hon låste in sig på toaletten och hoppade ut genom ett litet litet förnster. Toan är på andra våningen by the way. Slutsatsen av detta är att katter är onda och min syster är otroligt rädd för ormar.

2007-09-26 @ 11:43:42
Postat av: Sofia

En död råtta är ändå bättre än en levande orm, så jag kanske ska vara tacksam?

2007-09-26 @ 15:59:45
Postat av: Lundipundi

Ja, jag skulle föredra en död råtta framför en levande orm. Skulle kattjäkeln lägga en orm på mig så skulle jag strypa den samtidigt som jag skulle slå ighäl den med den levande ormen. Men sen skulle jag förstås springa därifrån och storgråta av skräck över ormen som just varit i min hand.

2007-09-27 @ 08:24:58
Postat av: Lundipundi

(glömde nämna detta) Ja, du ska vara tacksam!

2007-09-27 @ 12:52:11
Postat av: Sofia

Sammanfattning: Sofia ska hålla sig ifrån döda råttor, levande ormar och djävular till katter.

2007-09-27 @ 22:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback